Pyetje-Pergjigje për Familjen (1)

(Pyetja Nr. 11) Besart / Vushtri: / 28-4-2008

Message: Selamun Alejkum we rahmetullah. Desha ta bej nje pytje rreth qeshtjes se mjekres. Une personalisht kam shum kundershtimn te madh prej dy prinderve per praktikimin e sunetit per mjekerr edhe per shkurtimin e pantollave, priderit nuk kan dije fetare shum dhe nuk mund ta kuptojn. Qfar te veproj nese vije deri te puna qe ose ta degjoj prindin ose ti prish mardhenjet me ta? Faleminderit per mirkuptim. Allahu ju shperbleft.


Pergjigje / 3-5-2008

Ne fetvane nr. 3151, te Komisionit te perhershem te fetvave, thuhet: “Rruajtja e mjekres eshte haram, dhe kjo gje nuk lejohet te behet as ne bindje te urdhrit te prindit apo prijesit te vendit, sepse bindja ndaj njerezve behet ne ato gjera qe lejohen, dhe Pejgamberi (salallahu alejhi ue selem) ka thene: “Nuk ka bindje ndaj krijeses ne kundershtim te Krijuesit.” [Buhariu 6830, Muslimi 1840].

Nese zbaton fene e Allahut, nuk ke per t’i prishur marredheniet me prinderit e tu qe jane musliman, dhe nese ata shohin vendosmerine tende ne fe, kane per t’u bindur dhe do te heshtin. Por ti duhet te sillesh mire dhe me respekt ndaj tyre, t’u sherbesh dhe t’u flasesh me te mire dhe me te bute. T’u thuash qe feja na meson qe t’i respektojme prinderit dhe t’u bindemi atyre, por jo ne ato gjera qe i ndalon Allahu, sepse bindja e njeriut ndaj Allahut, Krijuesit te Tij eshte me paresore. Dhe ata kane per ta kuptuar kete gje, dhe se mjekrra jote ka te beje me jeten tende personale, ku nuk i takon kujt me nderhy. Lusim Allahu t’i udhezoje prinderit e tu dhe te gjithe te rinjve musliman, ne te drejten dhe te verteten, ne ate qe eshte shpetim dhe lumturi ne te dyja botet! Allahu eshte Ai qe jep sukses, dhe paqja dhe bekimet e Allahut qofshin mbi te derguarin tone, Muhamedin, familjen dhe shoket e tij!

(Pyetja Nr. 10) Olti / Shqipëri: / 21-4-2008

A lejohet qe motra te udhetoje me motren e vet dhe me burrin e motres, duke qene se makinen e drejton burri i motres?


/ 22-4-2008

Ne fetvane nr. 7523, te Komisionit te perhershem te fetvave, me kryetar shejh Abdulaziz iben Baz, thuhet: “Pyetja 1: Cila eshte largesia ne te cilen i lejohet gruas qe te udhetoje pa mahram? A mund te konsiderohet gruaja mahram per nje grua tjeter? A mund te konsiderohet burri i motres mahram per motren e gruas se tij kur edhe gruaja e tij eshte prezent, ne udhetim e tjera? Pyetja 2: Nje grua deshiron te beje haxhin dhe ka pasuri qe ta beje ate, por nuk ka mahram. A merr gjynah ajo nese nuk shkon te kryeje haxhin?

Pergjigja: “Ndalohet absolutisht qe gruaja te udhetoje pa mahram (mashkull te aferm me te cilin i ndalohet martesa pergjithmone), qofte ne distance te shkurter apo te gjate. Nga kushtet e obligueshmerise se haxhit eshte prezenca e mahramit per gruan dhe nese ajo nuk ka mahram, atehere nuk merr gjynah ne vonimin e haxhit. Mahram per gruan eshte burri i saj dhe te gjithe ata meshkuj te aferm me te cilet i ndalohet martesa pergjithmone, qofte nga lidhja e gjakut, e krushqise apo e qumeshtit. Gruaja nuk mund te jete mahram per gruan dhe as burri i motres nuk eshte mahram per motren e gruas se vet.”

Allahu eshte Ai qe jep sukses, dhe paqja dhe bekimet e Allahut qofshin mbi te derguarin tone, Muhamedin, familjen dhe shoket e tij!

(Pyetja Nr. 9) Memeti: / 18-4-2008

Message: Selamun alejkum
Hoxhe, te pyes nje pyetje, shpresoj qe te kete mirekuptim tek ju dhe lexuesit.
A ben qe gruaja te vesh rrobe te jashtme ose te mbrendshme qe perngjasojn me rrobat e prostitutave, kuptohet vetem nese e kerkon burri nje gje te tille (per ta terhek burrin e saj per asgje tjeter). Kjo me ndodhe p.sh. me u vesh kur jane vetem ne dhome dhe para mardhenieve intime?


Pergjigje / 19-4-2008

Ne origjine, veshja e çdo lloj rrobe eshte e lejuar perderisa nuk kundershton rregullat e percaktuara ne sheriat, dhe zbukurimi i gruas per burrin e saj eshte nga gjerat me te mira qe ben gruaja dhe me te cilen ajo forcon lidhjen bashkeshortore. Por, nese nje veshje e caktuar eshte tradite e veçante e nje populli apo grupi njerezish te caktuar jomusliman, atehere nuk i lejohet muslimanit qe t’i veshe ato rrobe te tyre, sepse ne kete gje ka perngjasim me mosbesimtaret, ndersa Pejgamberi (salallahu alejhi ue selem) thote: “Kush i perngjet nje populli, ai eshte prej tyre.” [Hadith Sahih. El Irva 1269]. Ne shume fetva te dhena nga Komisioni i perhershem i fetvave ne Saudi, flitet per gjera te ndryshme ne lidhje me zbukurimet e gruas per burrin e saj, siç eshte vendosja e parukes, operacionet plastike per zbukurim, etj. Por pyetje identike me kete nuk kam gjetur, dhe keshtu, duke bere krahasim me fetvate e dijetareve ne lidhje me çeshtjet e ngjashme me kete dhe bazen se ku ata mbeshteten ne nxjerrjen e gjykimeve, arrijme ne perfundimin se kjo lloj veshje nuk lejohet sepse ajo eshte veshje e posaçme per shtresen me te pamoralshme te njerezve, te cilet sigurisht qe jane mosbesimtare sepse kjo gje eshte njohur ne boten perendimore, ndersa muslimanet kane moralin dhe autoritetin e tyre, dhe ata i frikesohen Zotit te tyre edhe ne marredheniet intime me bashkeshortet e tyre, siç thote Allahu: “Gratë tuaja janë “arë” për ju, ndaj afrojuni “arave” tuaja nga cila anë të dëshironi, por përgatitni për veten tuaj. Dhe kijeni frikë Allahun dhe dijeni se ju keni për ta takuar Atë. E, përgëzoi besimtarët.” [El Bekare 223].

Allahu eshte Ai qe jep sukses, dhe paqja dhe bekimet e Allahut qofshin mbi te derguarin tone, Muhamedin, familjen dhe shoket e tij!

(Pyetja Nr. 8) Nardi / Shqipëri: / 11-4-2008

Message: Selamun alejkum. Allahu ju shperblefte me xhenet. Kisha nje pyetje: A me lejohet mua ne darka familjare te ulem dhe te ha ne nje tavoline me kunaten, e cila eshte e mbulur?


Pergjigje / 11-4-2008

Kunata (motra e gruas) nuk eshte prej meharim (te afermit me te cilet nuk lejohet kurre martesa), dhe perderisa nuk eshte e tille, sipas fetvase se shejh Albanit (ne pyetjen nr. 65), i lejohet asaj vetem te servire qerasjen apo ushqimin, por jo te uleni ne te njejten tavoline per te ngrene se bashku, qofte edhe me hixhab dhe shami. Ky eshte rregulli vella, dhe ne lusim Allahun qe te na jape sukses ne zbatimin e tij, te udhezoje te afermit tane ne kuptimin dhe zbatimin e tij, dhe te na fale nese shkelim ndonje prej ligjeve te Tij! Allahu eshte Zot i kesaj dhe i Plotfuqishem per gjithçka.

(Pyetja Nr. 7) Anonim / Shqipëri: / 9-4-2008

Message: Jam nje grua e martuar dhe kur jam lidh me burin ne fillim i kam premtu mbulesen, dhe doja shum ta vendosja, deshmimtar kam Allahun. Por tani kam arrit ne nje shkall qe estagfirulla ndiej urretje per mbulesen. A kam dal nga besimi? I bej dua Allahut sinqerisht! Tani e mbaj vetem per hir te burrit se me ndan nese e heq. U nisem per t’u ndare, por une u ktheva per hir te femijes. Kam pas shum presione nga ana e tij dhe me ka keqtrajtuar, ndaj dhe me eshte bere e urryer dhe nuk e dua. Madje nje dite kam len dhe tre vakte namazin. Allahu me falte. Ju lutem me dergoni nje pergjigje e cila do me bej dobi. Allahu ju shperblefte.


Pergjigje / 9-4-2008

Allahu el Mustean ue ilallahi el mushteka! Allahu eshte Ai qe ndihmon dhe tek Ai ankohemi! O Zot, rregulloje gjendjen e tyre, bashkoi ne dashuri per njeri-tjetrin, ne bindjen ndaj Teje per te arritur kenaqesine tende dhe lumturine e tyre ne te dyja botet!

Ngjarje per te te ardhur keq, qe nje gje e tille te ndodhe ne mesin e muslimaneve ne nje vend si vendi yne, ku Islami eshte i huaj dhe mbajtja e tij eshte e veshtire, por edhe shperblimi i madh. Kur dy te rinj muslimane martohen, ata duhet te falenderojne Allahun per kete miresi qe u ka dhene, dhe te ndihmojne njeri-tjetrin ne bindje ndaj Allahut, te mesojne se bashku rregullat e fese se tyre, dhe t’i praktikojne ato me sa te munden, ne menyre qe te arrijne kenaqesine e Allahu, te gjejne lumturine e tyre ne kete bote dhe shperblimin tek Allahu ne boten tjeter.

Keshtu duhet te ishte, por me sa duket, mospermbajtja rregullave te fese nga ana e te dy paleve, nga mospasja dije ose edhe nga ngacmimet e shejtanit, ka bere qe te ndodhe me keta dy, ajo qe ka ndodhur dhe renia ne kete sprove, ne te cilen ne do perpiqemi t’i ndihmojme duke u kujtuar atyre Allahun dhe rregullat e fese se Tij te perkryer, me sa te mundemi, e Allahu eshte Ai qe jep sukses!

  1. Hapi i ndermarre per dergimin e kesaj pyetje, dhe per kerkimin e keshilles, eshte nje hap i mbare dhe tregon se deshira dhe vullneti per pajtim dhe permiresim te gjendjes ekziston. Dhe, si i thone: fillimi eshte gjysma e punes.
  2. Qe te urresh diçka nga urdhrat e Allahut dhe dispozitat e Tij eshte veper mosbesimi, dhe nese plotesohen kushtet dhe nuk ka pengesa per renien e personit qe e ben ate ne kufer, ai del nga Islami, por besojme se ne rastin tone, te kete pengesa per renien ne mosbesim, siç mund te jete mosdija dhe presioni psikik, gje e cila kuptohet nga motra qe pyet dhe nga fjalet e saj te palidhura ndonjehere, edhe pse ne pyetjen e vendosur ketu i kemi renditur disi. Sidoqofte, nga kjo veper duhet te pendohesh tek Allahu dhe t’i kerkosh falje Atij. Nuk duhet te jete shkak burri apo kushdo tjeter qe t’i te prishesh lidhjen tende me Zotin tend, sepse besimi yt te perket vetem ty dhe nese i behet dem dikujt ketu, ajo je ti. Sido qe te ndodhe, ti nuk duhet te humbesh veten tende ne kete bote dhe ne boten tjeter nga inati i nje njeriu, kushdo qofte ai. Dhe dije se ti je ne sprove nga Allahu, nese i bindesh vertete Atij dhe e ben nje veper per Hir te Tij, apo per dike tjeter. Allahu do sinqeritet nga besimtari, perndryshe besimi nuk ka kuptim. Nese ti do e besh nje veper te fese per hir te burrit, do te humbesh edhe burrin edhe besimin, sepse kjo veper duhet bere vetem per hir te Allahut, perndryshe mund te futet ne shirk dhe shokvenien Allahut! Pra, çeshtja nuk eshte e lehte, ndaj ktheju Allahut me pendim sa me shpejt, rregullo qellimin dhe sinqeritetin ndaj Tij, perpiqu te permiresosh veten ne zbatimin e rregullave te Allahut per hir te Allahut me sa te mundesh, sepse Allahu nuk te ngarkon me teper mundesive qe ke, dhe beji lutje Allahut, i Cili eshte afer dhe te sheh e te degjon, e di gjendjen tende dhe se çfare ke ne zemer, dhe ke per te pare se jeta jote do te ndryshoje dhe ti do njohesh lumturine bashke me burrin dhe femijen tuaj. Allahu eshte Zot i kesaj dhe i Plotfuqishem per gjithçka.
  3. Namazet qe ke lene pa falur, duhet t’i falesh menjehere, sipas radhes se tyre, ne fillim dreken, pastaj ikindine, e keshtu.
  4. Tani te fillojme me burrin, Allahu e drejtofte dhe i dhente sukses ne permiresimin e familjes se tij! Shume mire vella, qe e urdheron gruan tende te mbulohet ashtu si ka urdheruar Allahu dhe si i ka hije muslimanes, dhe eshte e drejta jote qe te mos e lejosh gruan te dale nga shtepia veçse duke qene e veshur ashtu si do ti, por a nuk e di ti se keqtrajtimi i saj nuk lejohet?! A nuk e di ti se ajo eshte amanet tek ti dhe ti je pergjegjes ndaj saj dhe do te japesh llogari per te? A nuk e di ti se Pejgamberi e ka porositur burrin per mirembajtjen e gruas se tij, dhe kete e ka bere ne haxhin e lamtumires, pak kohe para se te kthehej tek Zoti i tij? A nuk e di ti delikatesen e femres dhe se Pejgamberi ka urdheruar per sjellje me butesi ndaj saj, nga frika se mos e thyen? Ki frike Allahun! Permbaju rregullave te fese se Tij, kerko ndihme nga Allahu dhe lutju Atij qe t’u jape sukses ne zbatimin e ligjeve te Tij, sepse vetem keshtu do te arrini lumturine e kerkuar ne te dyja botet. Largoju gjynaheve, sepse gjynahet jane shkak per prishje te medha, nese vazhdon ne to dhe nuk pendohesh prej tyre. Dhe mos harro, se keto nuk mund te behen veçse nese Allahu te jep sukses, prandaj lutju sinqerisht Atij qe te jape sukses. Çdo gje eshte ne Doren e Allahut, dhe tashme e di se çfare kerkon Ai prej teje. Ne kete bote jemi ne sprove, te cilen nese e kalojme me sukses, do te fitojme shperblim te madh, shume te madh; xhenetin, gjeresia e te cilit eshte sa qielli dhe toka, ne te cilin ka gjera qe syri nuk i ka pare, veshi nuk i ka degjuar, dhe askush nuk mund t’i imagjinoje. Ne xhenet eshte jeta e perhershme, per te cilin ne duhet te punojme dhe te garojme.

O Zoti yne! Na jep sukses ne fjale e ne veper! Na jep dije te dobishme dhe na bej dobi me dijen qe na jep! Ti je Zot i kesaj dhe i Plotfuqishem per gjithçka, ne nuk kemi Zot tjeter perveç Teje, na fal gjynahet dhe na forco ne fene Tende deri ne diten qe do te takojme!

(Pyetja Nr. 6) Muhamedi / Kosovë: / 9-4-2008

Message: Selamun alejkum.
Ne lidhje me pyetjen nr. 58 sa i perket perzierjes, e kuptuam pergjigjen shume mire, barakAll-llahu fike hoxhe i nderuar. Kisha dasht te shtoj vetem dicka tek pyetja se;
A lejohet qe gruaja ime ti sherbej musafireve te babait (atyreve pra qe nuk jane meharim), pra dihet kushti qe duhet ta kete mbulesen tamam, a eshte e lejuar kjo?


Pergjigje / 9-4-2008

Shejh Albani u pyet: “Cili eshte gjykimi i perzierjes se gruas me mysafiret e burrit, duke iu permbajtur edukates?”

Shejhu u pergjigj: “Nuk lejohet perzierja e gruas me ata qe nuk jane meharim per te, as qe te ulet me ta, por ne rast nevoje, mund te thuhet qe i lejohet asaj te futet vetem per te sherbyer qerasjen apo ushqimin, dhe te mos qendroje aty, por te largohet.” [Nga kaseta nr. 67, e vargut “Udhezimi dhe drita”].

(Pyetja Nr. 5) Nola / Prishtinë: / 6-4-2008

Message: pyetje: “Kujt mund ti flasim per dore (ta takojme duke i dhene doren) dhe te dalim pa shami para tyre, pervec atyre qe jane permendur ne Kur’an? se kam degjuar se mundemi ti flasim dajes se babit (vellaut te gjyshes), axhes se mamit e te babit e keshtu. Nese ka mundesi ma gjeresisht te sqaroni. All-llahu ju ruajt e ju shtoft diturine.


Pergjigje / 7-4-2008

I lejohet femres qe ta heqe hixhabin e saj kur eshte me te afermit e saj qe quhen meharim, si dhe t’i takoje ata duke u dhene doren, perderisa nje gje e tille eshte zakon dhe nuk bie ndesh me sheriatin. Te afermit qe quhen meharim, me te cilet nuk lejohet martesa kurre, jane tre llojesh: nga gjaku, nga qumeshti dhe nga krushqia. Keta permenden ne ajetin 31 te sures en Nur, te cilin e kemi permendur ne pyetjen Nr. 50. Per shkak te mosqartesise se plote per numerimin e tyre, po i permendim ketu te gjithe ata qe jane mahram, si per burrin edhe per gruan, te perfituara nga fjala e dijetareve te tefsirit, ne tefsirin e ketij ajeti.

Se pari: Te afermit qe jane meharim per shkak te gjakut jane:

  1. Baballaret e femres, dhe sado qe te ngjiten, d.m.th: ketu perfshihen edhe babai i babait te saj, babai i nenes se saj, e keshtu.
  2. Femijet e femres, dhe sado qe te zbresin, d.m.th: ketu perfshihen edhe bijte e bijve dhe te bijave te tyre, bijte e bijve te bijve te tyre, e keshtu, qofshin prej bijve meshkuj apo femra.
  3. Vellezerit e femres, qofshin vellezer prej babe dhe nene, ose vetem prej babe, ose vetem prej nene.
  4. Bijte e vellezerve te femres, dhe sado qe te zbresin, d.m.th. ketu perfshihen edhe bijte e bijve apo bijave te vellezerve te tyre, ose bijte e motrave apo bijte e bijave te motrave.
  5. Xhaxhallaret dhe dajet, dhe sado qe te ngjiten, d.m.th. ketu perfshihen edhe xhaxhai dhe daja i babes apo i nenes, e keshtu. Edhe pse keta dy nuk permenden ne ajet, por ata perfshihen tek baballaret dhe njerezit i konsiderojne ata ne vend te baballareve. Xhaxhai (axha) mund te quhet baba, si ne fjalen e Allahut: “A ishit dëshmitarë kur Jakubit iu afrua vdekja dhe u tha bijve të tij: “Çfarë do të adhuroni pas meje?” Ata thanë: “Do të adhurojmë Zotin tënd dhe të etërve të tu: Ibrahimit, Ismailit dhe Is’hakut, një Zot të vetëm. Ne vetëm Atij i jemi nënshtruar.” [El Bekare, 133]; Ismaili ka qene xhaxhai i bijve te Jakubit, ndersa Allahu thote: “dhe te eterve te tu”, d.m.th. e ka quajtur baba te tyre.

Keto jane ne lidhje me femren, ndersa femrat qe jane te ndaluara per martese ne lidhje me mashkullin, jane te kundertat e ketyre, d.m.th. ne vend te babait=nena, ne vend te birit=bija, ne vend te vellait=motra, ne vend te bijve te vellezerve apo motrave=bijat e tyre dhe ne vend te xhaxhallareve dhe dajeve=hallat dhe tezet. Keto i gjen edhe ne sqarimin e shejh Iben Uthejmin ketu.

Se dyti: Te afermit qe jane meharim per shkak te qumeshtit, jane njesoj si te afermit e saj nga gjaku, sepse ne hadithin e transmetuar nga Aisha (radiallahu anha) thuhet: “Aisha i tregoi Urvas, se xhaxhai i saj nga qumeshti, emri i te cilit ishte Eflah, i kerkoi te hynte tek ajo, por ajo u mbulua nga ai. Kur ia teregoi Pejgamberit kete gje, ai tha: “Mos u mbulo para tij, sepse nga qumeshti ndalohet ajo qe ndalohet edhe nga gjaku.” [Muslimi].

Babai i femres nga qumeshti eshte burri i nenes se saj prej qumeshti, nga e cila ka pire qumesht kur ka qene foshnje, por jo nena e saj qe e ka lindur. Nena e qumeshtit eshte njesoj si nena e vet dhe babai i qumeshtit eshte njesoj si babai i vet, keshtu qe femijet e tyre, xhaxhallaret e tyre, dajet, etj, jane meharim per femren dhe nuk i lejohet ne asnje menyre martesa me ta. Duhet pasur parasysh, se vellezerit e femres nga qumeshti, lejohet qe te martohen me motren e saj, nese nuk e kane moter prej qumeshti, dmth nese nuk kane pire nga e njejta nene.

Se treti: Te afermit qe jane meharim per shkak te krushqise jane:

  1. Babai i bashkeshortit, sado qe te ngjitet.
  2. Biri i bashkeshortit me grua tjeter, sado qe te zbrese.
  3. Nena (mamaja) e bashkeshortes, sado qe te ngjitet.
  4. Bija e bashkeshortes me burre tjeter, sado qe te zbrese.
  5. Bashkeshortja e babait, qe nuk eshte nena e tij.
  6. Bashkeshortja e birit, e nipit, e keshtu.

Es Seadi, ne Tefsirin e tij thote: “Por, perderisa njeriu gabon dhe le mangut ne urdhrat e Allahut dhe ndalesat e Tij, ne fund te ajetit (ku flitet per te afermit me te cilet ndalohet martesa (el meharim), Allahu thotë: “E, që të gjithë ju, o besimtarë, kthehuni tek Allahu me pendim, në mënyrë që të shpëtoni!” [En Nur, 31].

Allahu eshte Ai i cili jep sukses! Paqja dhe bekimet e Allahut qofshin mbi pejgamberin tone, Muhamedin, familjen dhe shoket e tij!

(Pyetja Nr. 4) Muhamedi / Kosovë: / 6-4-2008

Message: Selamun Alejkum ve rahmetull-llah.
All-llahu ua shperblefte per mundin qe po e beni dhe ua shtofte dijen.
Deshta te kerkoj keshille nga ju hoxhe i dashur ne lidhje me ikhtilatin (perzierjen burrat me grat) qe behet tek ne dhe mbulesat, jo vetem se nuk i kan tamam grat, por shumica e tyre jane edhe te pa mbuluara, zgjaten muhabetet ndoshta te panevojshme ne ate mes te burrave dhe grave (ne te shumten e rasteve ndodhe qe aty te jete gruaja e mixhes ose vajzat e mixhes ose tezes etj). E, KETE E KONSIDEROJN SI QESHTJE NE MES TE AFERMEVE OSE FAREFISIT, keshtu qe eshte e lejuar (fetva nga disa hoxhallare tek ne). Kurse une çka te bej ketu ne kete rast kur kjo ndodh ne shtepine e babait tim?


Pergjigje / 8-4-2008

Çeshtja ne fjale eshte vertet problematike ne vendin tone, dhe lusim Allahun t’i udhezoje te afermit tane qe te na kuptojne dhe te binden se ne ligjet e Allahut ka vetem dobi per njerezit dhe sigurim te mbarevajtjes se jetes se tyre familjare e shoqerore ne kete bote, dhe per te arritur kenaqesine e allahut dhe shperblimin e Tij ne boten tjeter. Ne pyetjen nr. 62, kemi sqaruar se cilet jane te afermit e gruas dhe te burrit, te cilet quhen meharim- me te cilet nuk lejohet martesa, dhe se mes ketyre me njeri-tjetrin lejohet biseda, perzierja e burrave me grate, dhenia e dores, heqja e hixhabit dhe e shamise se kokes, etj. Ndersa perzierja mes burrave dhe grave te huaj, mes te cileve martesa eshte e lejuar, nuk eshte e lejuar ne Islam, per shkak te pasojave te ndaluara dhe te padeshiruara qe shkakton ajo. Per ndalesen e perzierjes mes meshkujve dhe femrave te huaj per njeri-tjetrin, qe nuk jane meharim, dijetaret kane folur shume dhe kane dhene shume fetva, prej te cilave ne permendim vetem numrat e disa prej fetvave te Komisionit te perhershem te fetvave ne Saudi: Pyetja e trete nga fetvaja nr. 2234, fetvaja nr. 6758, 7584, 17128, 17929, etj. Lexo me teper per perzierjen mes meshkujve dhe femrave ketu.

Ndersa dhenia e fetvase nga ndonje hoxhe per lejimin e kesaj, bie ne kundershtim me rregullat e sheriatit Islam. Eshte e vertete se ata bazohen ne rregullin ku thuhet se disa ligje te sheriatit jane ne varesi te zakoneve dhe tradites se nje populli te caktuar, dhe se kur jep fetva duhet t’i dish zakonet e popullit per te cilin e jep ate fetva, por duhet pasur parasysh se ky rregull ka disa kushte qe duhen plotesuar ne menyre qe te ndertohen ligje sipas tij. Prej ketyre kushteve eshte qe nje zakon apo tradite e caktuar te mos bjere ndesh me rregulla te tjera te sheriatit, te cilat jane percaktuar ne Kuran, Sunet, apo Ixhma (unanimin e dijetareve). Nese ne popullin tone eshte tradite qe djali i axhes apo bija e halles quhet vella apo moter, kjo nuk i ben ata prej te afermeve qe jane meharim (me te cilet nuk u lejohet martesa), dhe nuk e ben te lejuar shkeljen e rregullave te sheriatit ne lidhje me keto gjera.

E, Allahu eshte Ai i cili jep sukses! Paqja dhe bekimet e Allahut qofshin mbi pejgamberin tone, Muhamedin, familjen dhe shoket e tij!

(Pyetja Nr. 3) Ruvejda / Kosovë: / 3-4-2008

Message: selam alejkum. ju lutem me tregoni se kush eshte mahremi im qe kam drejt te dal me te ,,dhe njherit a konsiderohet te gjithe personat qe jan mahrem per vajzen jane edhe kujdestar te saj….selam alejkum


Pergjigje / 4-4-2008

  1. Mahrem quhen te gjithe ata persona me te cilet nuk lejohet martesa pergjithmone, dhe jo perkohesisht. Ketu perfshihet: babai, gjyshi, biri, nipi, biri nipit, vellai, djali vellait, djali motres, xhaxhai, daja, etj. Po keshtu edhe te afermit me lidhje qumeshti, sepse siç ka ardhur ne hadith “Nga lidhja e qumeshtit ndalohen ato qe ndalohen edhe nga lidhja e gjakut.” D.m.th. ndalohet martesa e gruas me vellane e saj prej qumeshti (qe kane pire nga nje nene), me babane e saj prej qumeshti, e keshtu, njesoj si ata nga gjaku. Argument per keto kemi Fjalen e Allahut:

“Thuaju besimtareve që të ulin shikimet e tyre (nga e ndaluara), ta ruajnë nderin e tyre (nga marrëdhëniet e jashtëligjshme) dhe të mos i shfaqin stolitë e tyre, përveç atyre që janë të dukshme. Le t’i mbulojnë kraharoret me mbulesat e tyre (të kokës) dhe të mos ua shfaqin stolitë e tyre, përveçse bashkëshortëve të tyre ose baballarëve të tyre, ose vjehërrve të tyre, ose bijve të tyre, ose djemve të bashkëshortëve të tyre, ose vëllezërve apo djemve të vëllezërve të tyre, ose djemve të motrave a grave të tyre, ose atyre që i kanë nën zotërim (si skllave), ose shërbëtorëve që nuk kanë epsh ndaj femrave apo fëmijëve që nuk i dinë ngacmimet e femrave. Dhe të mos i rrahin këmbët (për tokë), në mënyrë që të mos duken stolitë e tyre të fshehta. Të gjithë ju, o besimtarë, kthehuni tek Allahu të penduar, që të arrini shpëtimin!” [En Nur, 31].

  1. Kujdestaria e vajzes i takon babait te saj, e nese ai nuk eshte (ka vdekur), atehere kalon te gjyshi, xhaxhai, vellai, e keshtu. Pra, ka perparesi ne radhitjen e kujdestareve ne rast se mungon me i afermi, kalohet te me i largeti, e keshtu.

(Pyetja Nr. 2) Sara / Deqan-Kosovë: / 26-3-2008

Message: Es selam alejkum. Allahu ju shperbleft në Dunja dhe në Ahiret për kuntributin tuaj. Nëse keni mundesi me më tregu se kur lejohet ta rrefuzosh nje djal per martes {pos asaj nëse djali është jobesimtar} pra kur më lejohet te refuzoj pos kesaj vetije qe kuptohet qe lejohet ta refuzosh ate?


Pergjigje / 28-3-2008

Pejgamberi (salallahui ajehi ue selem) ka thene: “Nese ju vjen dikush (per martese), te cilit ia pelqeni moralin dhe fene (besimin dhe kapjen per fene), atehere martojeni ate (me vajzen apo motren tuaj), e nese nuk e beni kete, atehere do te kete sprova ne toke dhe prishje te gjere (te madhe).” [Hadith Hasen. Es Sahiha 1022].

Pra, ne hadith thuhet se kur nje person me moral dhe me besim te mire, te pakten sipas asaj qe duket, vjen dhe ju kerkon vajzen per martese, atehere prindi apo kujdestari i vajzes nuk duhet ta pengoje ate. Kjo eshte ne lidhje me kujdestarin e vajzes, ndersa vete vajza nga ana e saj ka te drejten qe te refuzoje ne cdo rast dhe nuk lejohet qe ajo te martohet pa deshiren e saj nga prindi, sepse Pejgamberi ka thene: “Merrni lejen e vashave per martesen e tyre.” I thane: “Vajza e virgjer (qe nuk eshte martuar me pare) ka turp qe te flase!” Ai tha: “Heshtja e saj eshte leja e saj.” (D.m.th. nese hesht dhe nuk refuzon, e ka dhene lejen dhe do te thote se eshte dakord.) [Es Sahiha, 398].

Pra, i lejohet vajzes qe te refuzoje nese nuk e pelqen djalin qe i kerkon doren per martese, per çdo lloj arsye qe te kete ne veten e saj, dhe askujt nuk i lejohet ta detyroje ate. Megjithate, ajo duhet te marre parasysh keshillen e dhene nga Pejgamberi (salallahu alejhi ue selem), qe nese i vjen nje djale me moral te mire dhe te kapur per fene e tij, te mos e refuzoje ate, e nese lidhja behet per hir te Allahut, atehere Allahu jep begati dhe te mira te pallogaritura ne ate martese. E Allahu e di me mire. Paqja dhe bekimet e Allahut qofshin mbi Muhamedin, familjen dhe shoket e tij!

(Pyetja Nr. 1) Alban / Shqipëri: / 10-3-2008

Message: selamu alejkum. Jam nje besimtar i martuar, dhe gruaja ime ka kerkuar per mehr te saj suren El-Wakia. A kishet pas mundesi te me tregoni se si duhet te ja jap mehrin gruas time, dhe te ma spjegoni ne teresi se si t’ia mesoj kete sure te Kur’anit apo si eshte menyra.
Allahu ju shperblefte me te mira.


Pergjigje / 10-3-2008

Shumica e dijetareve prej malikive, shafiive dhe hanbelive jane te mendimit se mesimi nga Kurani lejohet te jete meher per gruan nese ajo e pranon kete dhe kjo behet duke i mesuar asaj aq kuran sa di permendesh. Argumenti per kete eshte hadithi i transmetuar nga Sehl Bin Sa’di se një grua ka shkuar tek Profeti (s.a.u.s.) dhe i ka thënë: “O i Dërguari i Allahut, unë ta dhuroj ty veten time.” Ajo qëndroi gjatë duke pritur përgjigjen dhe pastaj një burrë tha: “O i Dërguari i Allahut, a mund të martohem unë me të nëse ti nuk e do për vete?” Profeti (s.a.u.s.) e pyeti: “A ke ndonjë pasuri për t’i dhënë asaj për mehr?” Ai tha: “Nuk kam asgjë tjetër përveç këtij izari.”Profeti (s.a.u.s.) i tha: “Nëse ia dhuron asaj këtë mbulojë nuk do të mbetet ty asgjë për t’u mbuluar prandaj gjej diçka tjetër.” Burri tha: “Nuk gjej asgjë për t’i dhënë.” Profeti (s.a.u.s.) i tha: “Kërko të gjesh qoftë edhe një unazë prej hekuri.” Burri kërkoi por nuk gjeti asgjë. Profeti (s.a.u.s.) e pyeti: “A ke mësuar përmendësh ndonjë pjesë nga Kurani?” Burri i tregoi atij suret që dinte dhe pastaj Profeti (s.a.u.s.) tha: “U martoj juve me çfarë ti ke mësuar nga Kurani.”[1] Transmetuar nga Bukhariu dhe Muslimi. Në disa transmetime të tjera të sakta thuhet: “Mësoi asaj atë që ti di nga Kurani.”[2] [1] Buhariu: 5087, 5871, “Kapitulli i martesës” dhe “Kapitulli i veshmbathjeve”, Muslimi: 3472, “Kapitulli i martesës”, Ebu Daudi 2111, Nesai 3359, Tirmidhiu 1114.

[2] Muslimi 3473.